Lederudvikling

En leders adfærd, arbejdsstil og kommunikationsstil påvirker i høj grad medarbejderne. Ofte ser man, at den dygtigste medarbejder eller højest uddannede indenfor virksomhedens felt bliver udnævnt som leder. Det er desværre ikke ensbetydende med, at man også er en god personaleleder.

En god leder har ud over sin faglighed indsigt i menneskers adfærd og forskellighed. Ved at gå foran som en god rollemodel kan lederen sørge for en god kommunikation, skabe en god korpsånd, give motivation, arbejdsglæde og deraf skabe høj effektivitet.

En dårlig leder derimod stresser sine medarbejdere. Mange undersøgelser fra forskellige universiteter verden over peger da også på, at en høj procentdel af lønmodtagere mener, at lederen er den mest stressende del af deres arbejde og at lige så mange foretrækker en ny leder i stedet for lønforhøjelse.

At være den person, som medarbejderne helt naturligt har lyst til at følge, kan være et medfødt talent, men kan heldigvis også tillæres.

Vi arbejder med de såkaldt bløde ledelseskompetencer, som sætter lederen i stand til at udøve personbestemt og situationsbestemt ledelse og tilbyder skræddersyede lederseminarer og workshops med flg. overskrifter:

  • Det personlige lederskab
  • Personbestemt ledelse
  • Medarbejderudviklingssamtalen (MUS)
  • Den vanskelige samtale (alkohol, sygefravær, personlig hygiejne, stress m.m.)
  • Konflikthåndtering
  • Compass 360 graders kompetence og performance analyse
  • Mentorordning i virksomheden
  • Lederen som coach
  • Stresshåndtering